Turnieje
- JarderSport.pl
- Zaproszenie na turniej Mini Mistrzostwa Europy Dni Pleszew 2016
- 20.06.2016 Mariusz Kruchowski
- Urząd Miasta i Gminy w Pleszewie z okazji Dni Pleszewa w dniach 25-26 czerwca 2016 organizuje turniej Mini Mistrzostwa Europy. Na płycie pleszewskiego rynku powstanie boisko do piłki ulicznej z zieloną sztuczną trawą oraz bezpiecznymi bandami o wymiarach 10 x 15 metrów.
Turniej organizujemy dla zawodników z roczników 2005 i młodszych. Udział w turnieju jest darmowy, zostało kilka wolnych miejsc kontakt: info@stalpleszew.pl tel. 503163392
Zasady:
● zawodnicy urodzeni w roku 2005 i młodsi,
● turniej rozgrywany w formie Mistrzostw Europy 24 drużyny, 6 grup po 4 drużyny,
● każda drużyna będzie miała w losowaniu przypisaną Reprezentację z ME,
● ilość miejsc ograniczona do 24, decyduje kolejność zgłoszeń,
● zgłoszenie przyjmowane po przesłaniu uzupełnionego zgłoszenia,
● maksymalnie 10 zawodników w drużynie,
System rozgrywek i eliminacji:
● w sobotę odbędą się eliminację od godziny 8:00 do godziny 14:30 - mecz 1 x 8 minut,
● w niedzielę odbędą się mecze finałowe od godziny 9:00 do godziny 14:00 - mecz 2 x 5 minut,
● harmonogram wraz z podziałem grup drużyny otrzymają przed turniejem.
Nagrody
Organizatorzy turnieju przewidzieli dla każdego uczestnika medale. Dodatkowo za pierwsze
3 miejsca dla drużyn puchary oraz upominki od organizatora, partnerów i sponsorów.
Regulamin turnieju
§ 1. Organizatorzy
1. Organizatorem głównym Turnieju Piłki Nożnej Ulicznej jest Urząd Miasta i Gminy Pleszew
2. Współorganizatorem oraz partnerem turnieju jest Urząd Miasta i Gminy Pleszew, Dom Kultury w Pleszewie, Przedsiębiorstwo Komunalne w Pleszewie oraz KS Stal Pleszew.
§ 2. Termin i miejsce rozegrania Turnieju
1. Turniej odbędzie się od 25-26 czerwca 2016 roku na specjalnie przygotowanym boisku do piłki ulicznej na Rynku.
2. Boisko będzie posiadało bandy, o które można odbijać piłkę. Podłoga będzie ułożona z wysokiej jakości grubych i miękkich puzzli.
§ 3. Uczestnicy i system rozgrywek
1. W Turnieju mogą wziąć udział zawodnicy, urodzeni 2005 roku i młodsi,
2. W dniu zawodów każdy zawodnik biorący udział w Turnieju musi mieć przy sobie dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość oraz datę urodzenia.
3. W trakcie Turnieju zawodnik może reprezentować wyłącznie jeden zespół pod rygorem kar utraty punktów łącznie z walkowerem.
4. Każdy z zawodników biorących udział w Turnieju powinien być zdolny do uprawiania sportu.
5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za utratę zdrowia lub życia uczestnika zawodów. Zawodnicy biorący udział w turnieju uczestniczą na własną odpowiedzialność.
6. Drużyny występują w jednolitych strojach – przy czym strój bramkarza może być odmienny od stroju zawodników z pola.
7. Obuwie: na boisku można grać w obuwiu halowym lub torfy/śniegówki. Zakaz jest grania w butach z korkami.
8. Drużyny zostaną przypisane do Reprezentacji występujących na EURO 2016, turniej rozgrywamy tym samym systemem co na ME.
9. Eliminacje odbywają się w sobotę od godziny 8:00 do godziny 14:30. Następnie do ⅛ finału awansują bezpośrednio po 2 najlepsze drużyny z grupy oraz 4 z najlepszym bilansem z 3 miejsc.
10. W niedzielę od godziny 9:00 do 14:00 odbywają się mecze finałowe.
11. Podczas turnieju prosimy aby drużyny były w gotowości, po nie stawieniu się w ciągu 5 minut od zaplanowanego meczu, mecz będzie rostrzygnięty walkowerem na rzecz drużyny przeciwnej.
12. Dokładny Harmonogram turnieju wraz z godzinami zostanie wysłany do kierowników drużyn po losowaniu.
§ 4. Zgłoszenie i rejestracja drużyn
1. Zgłoszenia dokonujemy poprzez formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej. I przesyłamy na adres mailowy: info@stalpleszew.pl
2. Trener / Kierownik drużyny odpowiada za drużynę i jest osobą, z która organizatorzy będą się kontaktować we wszelakich sprawach związanych z Turniejem.
§ 5. Przepisy gry
1. Wymiary boiska: długość do 15 metrów i szerokość do 10 metrów. Wokół boiska umieszczone są bandy o wysokości 110 cm oraz ochronne siatki. Podłoga będzie ułożona z wysokiej jakości grubych i miękkich puzzli, wymiar bramki 2,5 x 1,5 m.
2. Zespoły rozgrywają mecze w składach 4 osobowych: trzech graczy w polu plus bramkarz, bramkarz może łapać.
3. Skład drużyny może liczyć maksymalnie 10 graczy.
4. Zmiany następują w locie, tak jak to ma miejsce np. w Hokeju na lodzie. Drużyna ma prawo do dowolnej ilości zmian w trakcie meczu.
5. Po golu piłkę do gry wprowadza bramkarz nie czekając na sygnał sędziego, stąd w przypadku zaliczenia bramki czas gry nie jest przerywany.
6. Piłka podczas rozgrywania meczu może odbijać się od band, w przypadku wyjścia piłki poza pole gry tj. po za bandę. Wtedy sędzia dyktuje rzut z autu bądź rożny w zależności, która z drużyn wybiję piłkę, to przeciwnik przejmuję stały fragment.
7. Bramkarz może poruszać się tylko w strefie swojego pola karnego. W żadnym momencie gry nie wolno mu przekroczyć granic pola karnego jakąkolwiek częścią ciała. Pozostali zawodnicy poruszają się w pozostałej części boiska i w żadnym momencie gry nie wolno im przekroczyć granic ani swojego pola karnego, ani pola karnego przeciwnika. Granic pola karnego nie wolno przekroczyć tak na ziemi jak i w powietrzu, nie ma przy tym znaczenia położenie piłki w momencie naruszenia granicy pola przez zawodnika.
8. Bramkę mogą zdobywać tylko zawodnicy z pola. Zawodnik może zdobyć bramkę dowolną częścią ciała oprócz ręki. Nie ma przy tym znaczenia czy piłka trafia do bramki bezpośrednio, czy po drodze odbija się od elementów boiska: nawierzchni, słupków, band – pod warunkiem, że po drodze boiska nie opuści. Jeżeli piłka wpadnie do bramki przeciwnika po strzale bramkarza, a po drodze zostanie dotknięta przez jakiegokolwiek zawodnika (dotyczy to też bramkarza drużyny przeciwnej), gol jest uznany.
9. Walka o piłkę: zabroniona jest jakakolwiek niebezpieczna gra w szczególności:
10. Bramkarzowi nie wolno przyjąć w ręce jakiegokolwiek podania od zawodnika własnej drużyny. Dotyczy to także podań głową. Bramkarzowi wolno złapać w ręce piłkę odbitą od partnera po strzale przeciwnika.
11. Zabroniona jest gra na czas: Bramkarz po złapaniu piłki musi wprowadzić ją do gry najdalej w ciągu 4 sekund. To 4 sekundowe ograniczenie dotyczy każdego wprowadzenia piłki np. wykonania rzutu wolnego, czy rożnego.
12. Zawodnicy mogą podać piłkę własnemu bramkarzowi jedynie 2 razy. Trzecie podanie - o ile między pierwszym a trzecim podaniem żaden z przeciwników piłki nie dotknął – jest zabronione.
13. Sankcje sędziowskie: Za złamanie zasad gry sędzia może podyktować rzut karny lub rzut wolny.
14. Rzut karny sędzia dyktuje w wypadku:
1. złamania przez bramkarza jakiekolwiek z zasad gry:
2. przekroczenia granicy własnego pola karnego przez obrońcę
3. gry faul w bezpośrednim otoczeniu pola karnego
4. rzutem karnym karana jest gra niebezpieczna lub tzw. faule taktyczne uniemożliwiające wykorzystanie przez przeciwnika sytuacji tzw. stuprocentowych.
5. świadomego zagrania ręką przez obrońcę w pobliżu własnego pola karnego, w szczególności powodującego zablokowanie strzału na bramkę
6. gry na czas – przetrzymywanie piłki przez bramkarza ponad 4 sek., trzecie podanie do bramkarza bez akcji.
15. Jeżeli sędzia orzeknie wykonanie rzutu karnego, wtedy wyznaczony zawodnik drużyny, która rzut otrzymała wykonuje go zgodnie z następującymi regułami.
1. zawodnik wykonujący rzut karny ustawia się z piłką na połowie swojej drużyny mniej więcej na przeciwko bramki przeciwnika,
2. bramkarz broniący rzut karny ustawia się w dowolnym miejscu własnego pola karnego,
3. gdy sędzia da sygnał do wykonania rzutu karnego, zawodnik wykonujący może: oddać strzał bezpośrednio na bramkę przeciwnika lub podprowadzić piłkę w pobliże pola karnego przeciwnika i oddać strzał na bramkę przeciwnika w dowolnie wybranym przez siebie momencie. Uwaga: jeżeli piłka w jakimkolwiek momencie wykonywania rzutu karnego zatrzyma się lub cofnie następuje zakończenie wykonywania rzutu karnego, a piłkę do gry wprowadza bramkarz broniący rzut karny.
16. Jeżeli piłka po strzale zawodnika wykonującego rzut karny wpadnie do bramki, nawet odbita od bramkarza, bandy lub słupków, zaliczany jest gol, pod warunkiem, że w żadnym momencie swojego ruchu nie cofnie się ani nie zatrzyma.
17. W rzutach karnych w piłce ulicznej nie ma nigdy tzw. dobitek. Piłkę zawsze po rzucie karnym do gry wprowadza bramkarz.
18. Rzut wolny sędzia dyktuje za wykroczenia zawodników w polu gry:
1. każda gra faul, za którą nie jest dyktowany rzut karny,
2. przekroczenie granic pola karnego przeciwników przez zawodnika atakującego,
3. za świadome dotknięcie piłki ręką,
4. za jakiekolwiek nie sportowe zachowanie
19. Wszystkie rzuty wolne w piłce ulicznej są rzutami pośrednimi. Jeżeli sędzia orzeknie rzut wolny, wtedy wykonywany jest on z miejsca najbliższego miejsca przewinienia na polu gry. W związku z tym nie może on być wykonywany z pola karnego, ani też wykonywany przez bramkarza. W wypadku rzutów wolnych obowiązuje zasada minimalnej - 2 metrowej odległości przeciwników od piłki w momencie wykonywania rzutu. Zasada ta nie obowiązuje bramkarza.
20. Sędzia ma prawo udzielenia zawodnikowi kary indywidualnej w postaci czasowego (żółta kartka) lub całkowitego (czerwona kartka) wykluczenia z gry. Sędzia może zastosować karę indywidualną w przypadkach:
1. szczególnie agresywnej i brutalnej gry faul,
2. łamania zasad gry w celu przerwania akcji przeciwnika, w której miałby realną szansę zdobycia bramki,
3. niesportowe zachowanie,
4. W tych przypadkach sędzia stosuje karę czasowego wykluczenia, na okres 2 min, zawodnika z gry - okazując ukaranemu zawodnikowi żółtą kartkę.
5. Całkowite wykluczenie z gry sędzia stosuje w przypadku szczególnie rażącego łamania zasad gry lub uporczywego przekraczania przepisów pomimo zwracania uwagi przez arbitra.
21. Aut boczny: Jeżeli piłka opuści plac gry ponad którąś z bocznych band, piłkę do gry wprowadza zawodnik drużyny przeciwnej drużynie, której zawodnik ostatni dotknął piłki przed opuszczeniem przez nią boiska. W takim przypadku zawodnik wprowadza piłkę do gry podając ją z ręki innemu zawodnikowi swojej drużyny z miejsca gdzie piłka opuściła plac gry. Podanie nie może przekroczyć linii bioder zawodnika podającego. Żaden z zawodników drużyny przeciwnej nie może zbliżyć się na odległość mniejszą niż 2 m, do zawodnika wprowadzającego piłkę zanim ta nie opuści jego ręki.
22. Aut bramkowy: Jeżeli piłka opuści plac gry ponad bandą ustawioną wzdłuż linii bramkowej, wtedy:
1. jeżeli ostatnim zawodnikiem, który dotknął piłkę był zawodnik drużyny atakującej piłkę do gry wprowadza bramkarz drużyny broniącej. Bramkarz wprowadza piłkę do gry podając ją ręką. Piłka na całej długości podania nie może przekroczyć linii bioder bramkarza.
2. jeżeli ostatnim zawodnikiem, który dotknął piłkę był zawodnik drużyny broniącej, wtedy piłkę do gry wprowadza zawodnik drużyny atakującej z narożnika boiska po stronie, po której piłka opuściła boisko. To wprowadzenie wykonuje w takim sam sposób jak w wypadku autu bocznego. Tu też obowiązuje zasada minimum 2 m odległości przeciwników od zawodnika wrzucającego
3. Nie zgłoszenie się drużyny do rozegrania meczu powoduje przyznanie walkowera drużynie przeciwnej. Walkower jest przyznawany w przypadku przekroczenia 15 minut od ustalonej godziny meczu w harmonogramie.
23. Organizator zastrzega sobie prawo wykluczenia zespołu z rozgrywek w przypadku stwierdzenia uchybień regulaminowych i formalnych.
§ 6. Postanowienia końcowe
1. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania turnieju, ze względu na złe warunki atmosferyczne lub inne obiektywne trudności.
2. Wszyscy uczestnicy biorą udział w turnieju na własną odpowiedzialność i nie będą wnosić żadnych roszczeń w stosunku do organizatorów imprezy w razie zaistnienia zdarzeń losowych oraz innych podczas trwania imprezy.
3. Organizator turnieju zastrzega sobie możliwość zmian w regulaminie, o których zobowiązany jest poinformować wszystkich uczestników przed rozpoczęciem turnieju tj. najpóźniej na 30 minut przed rozpoczęciem turnieju.
4. Zawodnicy odpowiadają materialnie za szkody wyrządzone na obiekcie sportowym w wyniku użytkowania niezgodnego z ich przeznaczeniem.
5. Organizator zapewnia szatnie ale nie odpowiada za rzeczy pozostawione bez opieki na terenie obiektu.
6. Prawo do interpretacji niniejszego regulaminu przysługuje Organizatorowi.
7. Za przebieg zawodów odpowiada Organizator.
Formularz zgłoszeniowy
Nazwa drużyny
.............................................................................................................................................................
Osoba kontaktowa (imię i nazwisko)
.............................................................................................................................................................
Kontakt (telefon oraz e-mail)
.............................................................................................................................................................
Dane adresowe do kontaktu z drużyna
.............................................................................................................................................................
Skan zgłoszenia prosimy przesłać na adres info@stalpleszew.pl
Ze względu na ograniczoną ilość miejsc o zakwalifikowaniu drużyny do turnieju decyduje termin przesłania zgłoszenia.
Table 'jarderspjarder.jarder_users' doesn't exist